Holland Water ontwikkelt en levert hoogwaardige technologische systemen en aanverwante diensten om waterinstallaties op slimme wijze veilig te houden of te krijgen. Het gemêleerde gezelschap van specialisten zet zich dagelijks in voor effectiever, duurzamer en kostenefficiënter waterbeheer. De dienstverlening is een combinatie van maatwerk en standaardisering, waarbij Teamleader onderliggende processen en administratieve handelingen zoveel mogelijk automatiseert.
Opbouwen vanuit een stabiele basis
Modern waterbeheer is slim, verfijnd en doelgericht. Om te zorgen voor glaszuiver water vraagt iedere installatie van Holland Water om een unieke, maatwerk oplossing. Vanuit de wens en ambitie om haar missie breder te verspreiden, startte Holland Water begin 2021 met de modernisering van haar bedrijfsstructuur. Martijn Gunther Moor, Head of Customer Management, ging op zoek naar een systeem waar het hele proces, van kop tot staart, in past.
“Om onze systemen en het bijbehorende onderhoud in Nederland en België te verkopen zochten wij een uniek systeem, waar onze hele waardeketen in opgenomen kon worden. Vanuit een breder marktonderzoek zijn wij met Teamleader om tafel gekomen. Zij hebben ons in contact gebracht met Zeker Susan voor de inrichting en afstemming van onze bedrijfsspecifieke wensen”, legt Martijn uit.
Susan zette eerst een stap terug en focuste zich op onze kern. Wat is er nou écht nodig? Wat moeten de medewerkers van Holland Water doen om dat voor elkaar te krijgen en wat kan er geautomatiseerd worden? Vervolgens heeft zij samen met Martijn de verschillende fases van klanttrajecten onder de loep genomen en opeenvolgend in kaart gebracht. Uit deze analyse bleek al gauw dat er meer processen omheen hangen.
Efficiënt en gebruiksvriendelijk
Susan Visser: “Ik houd ervan om processen terug te brengen naar een eenvoudige plaat. Door meerdere platformen met elkaar te verbinden ontstond er overzicht in de werkelijke situatie. Pas toen konden we écht inzoomen. Ons uiteindelijke doel was om zoveel mogelijk standaard processen te automatiseren, zodat het team van Holland Water zich kan richten op datgene waar zij als mens ook echt van toegevoegde waarde zijn”.
“Onze hulpvraag is door Susan een stuk breder aangevlogen dan we in eerste instantie zelf dachten. Susan gaat voortvarend aan de slag. Ze snapt waar wij naartoe willen, dat is voor mij een hele prettige manier van samenwerken.”
Martijn Gunther Moor, Head of Customer Management bij Holland Water
Door de inzet van Teamleader kan Holland Water nu binnen vijf minuten een offerte uitwerken én versturen. Martijn legt uit: “Eerder hadden we hier veel verschillende formats voor en moesten klantgegevens op meerdere plekken worden ingevoerd. Daardoor zaten er veel meer haken en ogen aan die ene offerte. Hetzelfde geldt voor het uitwerken van een presentatie voor een nieuwe klant. Daarvoor hebben we nu een aantal mooie standaarden. Bovendien staan alle data niet meer op verschillende plekken op ons netwerk, maar keurig gegroepeerd onder het klantaccount.” Zo stromen sales- en productieprocessen geleidelijk in elkaar over en is ook het werkproces binnen de operatie van Holland Water makkelijker geworden.
“De inzet van Teamleader helpt het team van Holland Water bij de professionalisering van zowel sales als uitvoering. Door koppelingen met externe systemen als Exact Online en Offorte is Teamleader dé centrale plaats voor het beheren van klantdata geworden. Van zowel bestaande als potentiële klanten.”
Susan Visser, CRM-specialist bij Zeker Susan
Proactieve bijdrage
Waar de administratie eerder bestond uit drie verschillende infrastructuren, heeft Susan ervoor gezorgd dat dit is samengebonden tot één geheel. Met behulp van tags kan Holland Water in Teamleader aangeven om wat voor klant, proces of fase het gaat. Deze verbetering zorgt voor eenduidig overzicht in de administratie en bedrijfsvoering.
“Na de inrichting en instructies, het testen en de nazorg van Susan is het tijd om vooruit te kijken. Ik wil graag stap voor stap, proces voor proces blijven ontwikkelen, zodat we Teamleader zo compleet mogelijk inzetten voor onze hele organisatie en operatie. Door Susan proactief en van buitenaf mee te laten kijken weet ik dat we de juiste stappen zetten. Zij levert een cruciale bijdrage aan onze modernisering”, sluit Martijn tevreden af.
Heb jij behoefte aan de implementatie of optimalisatie van een slimme tool? Neem dan gerust contact met mij op. Ik denk graag met jou mee in mogelijkheden!